De eerste week thuis

23 november 2015 - Bosch en Duin, Nederland

Pijn. Zodra ik op mijn benen ga staan en probeer te lopen schiet er regelmatig een venijnige pijnscheut door mijn knie. Het maakt me erg onzeker over het genezingsproces. Maar goed, NIET lopen dus. Dat is nog veel te vroeg. Zit nu veelal in mijn rolstoel en maak gebruik van mijn krukken. Iedereen zegt dat ik geduld moet hebben en dat heeft Dr. Farshchian ook gezegd. Geduld, geduld en nog eens geduld. Het vocht is nagenoeg uit de knie en de knie gaat er weer uitzien als 30 jaar geleden. Zelfs de littekens van de verschillende operaties uit het verleden voelen opmerkelijk zacht aan.

Het liefst rij ik nog even bij de kliniek langs maar dat is natuurlijk niet mogelijk. Hoewel de gedachte aan het klimaat in Miami me erg aanspreekt. Los van het klimaat blijf ik met wat vragen zitten. Morgen maar even bellen naar de kliniek. Ga ik vragen of ik vaker het ultra-sound apparaat mag gebruiken. Ook, of het mogelijk is dat er door het inspuiten van de cocktails wellicht losse deeltjes door mijn knie zweven en als dat zo is wat te doen.

Ik doe mijn oefeningen trouw en sinds vandaag ook een paar minuten op de hometrainer gezeten. Dit is allemaal pijnloos! Slapen is pijnloos alleen de belasting door lopen doe erg zeer.

Vertrouwen op het herstel blijf ik houden. Waren we maar een paar maanden verder. Hou jullie op de hoogte.

1. Carola:
    23 november 2015
    aaah meid volhouden. Eigenlijk gaat het nu pas echt beginnen. geef je lichaam even de tijd. Makkelijker gezegd dan gedaan maar het moet. Hou je haaks!!
    xxx
    Carola
  2. Ina:
    23 november 2015
    Mocht je nu toch even maar Miami willen voor wat zon en controle duw ik daar je rolstoel wel hoor Kaat! ;-) ik heb nog wel een paar dagen over.
    Rust is nu het beste medicijn! Xx
  3. Rudolph:
    23 november 2015
    Lieve Karin, kan me zo voorstellen dat er vragen vragen vragen blijven komen. Als leek zou ik zeggen dat het goed is dat er handelingen / momenten zijn zonder pijn te geven. Gewrichten zijn natuurlijk super complex. De behandeling lijkt ogenschijnlijk simpel. Het is natuurlijk alles behalve.... Hoop dat je geduld en vertrouwen kunt houden. En zeker bellen naar de kliniek. Nooit onnodig met vragen blijven 'rond lopen'. Sorry ;-) humor is belangrijk en zal mede helpen naar genezing en goed herstel. Hou vol! ;-) XX
  4. JAC:
    23 november 2015
    Lieve Karin, fijn dat je weer thuis bent. Geduld past niet echt bij je, maar moet je wel hebben. Ik lees allemaal goede berichten over je herstel. Wens je heeeeeel veel geduld en rust. Take it!! Kusjes, JAC
    Bel je me als je zin en tijd in bezoek hebt?
  5. Ger:
    24 november 2015
    Lieve schat, blijf geloven in een mooi resultaat .
    Samen met Ron moet dat lukken je kunt het.
    Maar dat is voor ons makkelijk praten.
    Dikke kus van ons.
  6. Sandra:
    24 november 2015
    Klinkt allemaal best goed lieverd, super! Belasting komt ook wel weer, be patient! Niet te verwarren met patiënt ) ik wens je veel geduld en laat je nog maar ff lekker rondrijden! Dikke knuf en kus