De laatste sessie

9 november 2015 - Bal Harbour, Verenigde Staten

Zometeen gaan we voor de laatste keer naar de kliniek. Op het programma staat wederom bloed geven, daarna mixen met placenta stamcellen en zuurstof. Deze cocktail gaat dan weer met verschillende injecties in de knie. Inmiddels weten we ook dat er met ultra sound en infra rood warmte wordt bestraald.

De knie is op dit moment erg stijf en er zit nog veel overtollig vocht in. Los van een blauw plekje op de buik vanwege het wegnemen van wat buikvocht en vetcellen zijn er geen zichtbare littekens. Gisteren hebben we gezwommen in het zwembad bij ons appartement en hebben in de branding gezeten op het strand. Het is hier nog steeds ruim 30 graden C (92 gr F) overdag. De golven waren te hoog om het water in te lopen voor Kaatje.

Het zwemmen is geen eenvoudige opgave voor Kaatje want er zijn ongenode badgasten bij het zwembad. Al 2 keer hebben we een leguaan gespot van zeker 50 cm lang en 20 cm hoog. (zie foto)

Vandaag ook de laatste kans om alle vragen te stellen. Bijvoorbeeld hoelang de knie onbelast moet blijven of wanneer en welke belasting er weer mag plaatsvinden. Traplopen daar weten we van is voorlopig uit den boze. Dat is de meest belastende beweging. Ga Kaatje dus voorlopig naar boven tillen. Hebben mijn trainingen duidelijk zin gehad.

Na de behandeling gaan we lunchen in Coconut Grove. Hierna volgen ook nog wat foto's

1. Rudolph:
    9 november 2015
    Succes daar! We zijn super benieuwd naar het verdere verloop. Zien jullie einde van de maand. Karl en Rudolph